"Djur utgör en stor del av vårt samhälle
och ekonomi, men får aldrig vara med och
påverka besluten som gäller deras rätt att
få vara djur. De behöver ett ombud i politiken
som alltid kommer ihåg ta fram djurperspektivet
och den biologiska mångfalden, samt de etiska aspekterna
av djurhållning."
Johanna Parikka Altenstedt, Lund, 2013

onsdag 21 maj 2014

Inlägg till Nicole kommer snart TILLÄGG

Nej, det bidde inte inlägg idag heller. Hemma med ett sjukt barn, mycket jobb, mycket DP-ärenden och känner febern... Få se om jag får kraft ikväll. Vissa texter bara tar emot när man skrivit dem en gång redan och tömt sina resurser, då orkar man inte formulera om igen. / JPA 22 maj Hej! Tänkte börja använda den här bloggen som en reflektionsblogg för mitt arbete med DP och djurperspektivet. Det första inlägget hade jag skrivit jättesent igår till en Nicole i Tullinge, eftersom hon verkar ha fått en något snäv bild av vår seriositet. Men det inlägget korvar sig hela tiden till en jättelång textmassa och det var många länkar med också så jag tog till slut bort den för den såg helt svimfärdig ut. Men eftersom jag vet att så fort man försöker rätta något eller förbättra så finns det en kör därute som får konspirationstankar i huvudet och börjar ropa "censur" och "att hon vågade inte publicera" osv. Så jag tog printscreen på den textmassan bara för att kunna visa hur plattformen krånglade. Nu får inte jag den fram här, trots att jag sparat den både som jpeg och tiff. Sedan är det så att jag har hem, två jobb, ett sjukt barn, en gammal hund och miljoner saker med DP:s valsedlar att göra. I morse t ex gick jag upp extra tidigt att hinna köra valsedlar till Kävlinge. Och sonen blev sjuk, fick ordna för honom här hemma, sedan jobbmöte hela dagen i Ystad och där en kollega blev sjuk och spydde. Fick hjälpa henne, kom hem nyss, upptäckte att jag glömt skicka valsedlar till Luleå och Helsingborg, måste iväg nu innan brevlådan stänger klockan 19.00 här i Lund. Så ni som ville läsa det jag skulle säga får tyvärr vänta lite till, för jag måste förmodligen skriva om allt igen. Men vi hörs snart och tack Nicole, för inspirationen - det var länge sedan jag bloggade men nu känns det lite kul igen :-)